<
 
קטגוריות
כתבות נוספות

צריכת ויטמין D

מאחר שנמצא קשר בין רמות נמוכות של ויטמין D לבין סיכון מוגבר להתקפי לב (במיוחד בקרב גברים), והיות שוויטמין D לא מצוי בשפע במזון שאנחנו נוהגים לאכול, יש צורך לעתים לתגבר את צריכתו היומית כדי להשיג את ההשפעה הרצויה על הבריאות. רצוי לצרוך מאכלים המכילים ויטמין D (דגי סלמון, מקרל והרינג וכן ביצים, דגנים ומוצרי חלב) אולם ההיחשפות לשמש, שקרניה הופכות את הכולסטרול שבעור לוויטמין החיוני הזה, היא המפתח לשמירה על רמה תקינה של ויטמין D. למי שספוּן שעות רבות מול המחשב בעבודה או בבית מומלץ במיוחד להקפיד על הפסקה יומית שבה ייחשף לשמש במשך עשר דקות בין השעות 10:00 ל-15:00. לכהי עור מומלצת חשיפה ארוכה יותר. כשמדובר בשמש קופחת ובחשיפה העולה על חצי שעה, מומלץ להשתמש בקרם הגנה